Hos kaninerna..

Mina kaniner har aldrig bott i någon slags "kaninhus", förutom hösten 2007 när jag bodde i Örebro en sväng. Då bodde dom i ett stall tillsammans med Emelis kaniner. Det var vädigt trevlig att dela med någon annan, och att ha kaninerna under tak! När jag flyttade hem igen följde kaninerna såklart med, och hamnade återigen på "vedbacken" i Hejdbacken hos mamma & pappa. Nu har de bott utanför min förra lägenhet på Västerplan, på en trång gräsplätt. När jag och Matilda flyttade ihop fick de stå längst garageväggen där, och fick en stoooor uteplats. Nu däremot, när vi har flyttat till hus, så har de fått flytta in i vedboden. Den är rätt dålig byggd, men den duger åt dem. Den skyddar mot den värsta snön & blåsten och fungerar bra som förvaringsplats åt hö, transportburar osv. Det är lite rörigt nu, och kvaliteten på bilderna är halvtaskiga, men här bor iaf mina 6 lurvbollar nu, och jag hoppas dom kommer trivas =)
Dörren står öppen så att det ska komma in ljus. Hatar när det är mörkt, känns som lurvbollarna också får vinterdepression då :P Belysning är på G! Ska bara skaffa en förlängninssladd för utomhusbruk och hitta någon bra plats att dra ström från :)
Röken är min frusna andedräkt :P
Dom står 2 på höjden & 3 på längden, för jag är så kort. Egentligen skulle alla stå på betongblock så de kommer upp en bit.. Men de var så hårt frastfrusna vid förra lägenheten så det fick bli såhär så länge!
Pumba & Ferdinand fick komma upp en liten bit iaf. Som tur var låg det några block på gården, annars hade det inte gått att öppna Ferdinands bur..
Och såhär ser det ut från vardagsrumsdörren. Hagarna ska stå någonstans ditåt så man ser dem inifrån. Kanon med dörr där, så man slipper gå runt hela huset.
Bildbomb :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0