Vecka 1 !

Nu är jag vaken själv igen :P Eller Matilda är på jobbet.. Men Madde den sjusovaren snarkar loss i sitt blåa rum! Jag är hemma idag. Är riktigt hängig, feber och förkyld och tryck i bihålorna så nu ska jag vila upp mig!

Det börjar bli klart i huset nu i alla fall! Jag och Madde sprang skyttetrafik upp och ner i källaren, packade upp saker och bar ner skit i förråden, eldade och städade hela dagen igår. Det är riktigt mysigt! Nu saknas det gardiner & en matta i vardagsrummet sen ska vi nog börja känna oss nöjda. Granen är på plats så jag är nöjd iaf! Pappa & Jocke var här och drog kablar till boxern, men det verkar vara för dålig sändning, så idag ska pappa komma med en antenn förstärkare och se om det får fart på eländet!

Igår när jag och Madde kämpade med min utomhus julbelysning så hälsade granngubben glatt på oss. Han tyckte det var roligt att det blir lite livat här.. Får se om han håller fast vid det sen när han inser vilka nötter vi är :P Längtar verkligen tills allt är klart och lägenheten är städade och helt tömd. Synd bara att jag inte har den minsta gnutta ork. Får ta lite i taget!

Nu lär jag kolla pannan så vi slipper frysa! Är riktigt varmt och skönt här än så länge :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0