Mjauu

Gosar med Måns. Han är helt galen nu när jag är hemma. Han förföljer mig överallt, ska sitta i mitt knä hela tiden och kurrar konstant. Åhh mitt hjärta <3 Och Stampen verkar pigg, men trött.. Går det ens ihop..? Han är ju trots allt 11, så klart han är trött.. Men är han sjuktrött eller trött-trött? Jag tror faktiskt mer på det sistnämnda, blicken är klar och nyfiken. Min andra gubbe. Det är helt sjukt hur mycket man kan älska dessa små håriga varelser. Jag blir alldeles varm i kroppen bara jag tänker på dem!

Har vilat middag med 4 katter i sängen halva eftermiddagen, nu vill jag inte lämna dem. Det är inte förrän man är mkt med dem man inser hur mycket man saknar klappträna. Haha tror faktiskt dom saknar mig med. Nu blev det bara en massa trist djursnack. Men summa sumarum. Jag har bevakat Stampe, och jag tror inte han är döende, vilket jag fick för mig när mamma beskrev hans tillstånd :P Och jag vill inte lämna min katt.. Dilemma :P

Annars har det varit en seg dag på jobbet. Tycker dagarna sniglar sig fram, samtidigt som veckorna springer fram. Tankarna är på annat håll. Tänker på Terje hela tiden. På hur hon måste må. Och Mari.. Det är skönt att vara hemma i Hejdbacken. Med min familj. Har fått någon slags panikkänsla av att dom helt plötsligt ska ryckas ifrån mig, att jag ska bli kvar ensam. På fredag ska jag nog hälsa på min fina, kloka mormor. Varje dag är dyrbar..

Är det vädret, åren eller omständighetern som gör mig såhär nojjig? Blir nästan grinfärdig när jag tänker på alla jag tycker om. Bara för att det sker en tragedi, behöver väl inte nästa drabba just mig..? Livet är orättvist, det vet jag ju faktiskt redan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0